Open Access
Issue |
SHS Web Conf.
Volume 130, 2021
IMPEC 2020 : Les sensorialités - Interactions Multimodales Par Écran
|
|
---|---|---|
Article Number | 03003 | |
Number of page(s) | 11 | |
Section | Partie 3 : visualité écranique – média social – ressources textuelles et visuelles | |
DOI | https://doi.org/10.1051/shsconf/202113003003 | |
Published online | 15 December 2021 |
- Auray Nicolas. (2004). Sosies et avatars dans les jeux: entre écriture et image, L’image Socie. L’original et son double, 1er colloque international ICONE-IMAGE, Sens, Musées de Sens, p. 95–108. [Google Scholar]
- Bindé Joséhine. (2018). L’incroyable clip de Beyoncé et Jay Z décodé tableau par tableau, Beaux-Arts, https://www.beauxarts.com/videos/lincrovable-clip-de-bevonce-et-iav-z-decode-tableau-par-tableau/, consulté le 23/03/2021. [Google Scholar]
- Boidy Maxime. (2018). Corps, gestes, interpellations. Iconographie politique du format clip, Volume !, 14: 2 2018, p. 175–186, https://iournals.openedition.org/volume/5581, consulté le 15/04/2021. [Google Scholar]
- Bonnet Gilles.(dir.). (2013). La Chanson populittéraire. Texte, musique et performance, Paris, Kimé. Volume !, 12: 1 2015, p. 175–176, https://iournals.openedition.org/volume/4674, consulté le 15/04/2021. [Google Scholar]
- Constantin Sarah. (2018). Les Carter sont-ils devenus des œuvres d’art ?, revue Grazia du 13/07/2018. p. 34. [Google Scholar]
- Develotte Christine, Paveau Marie.Anne. (2017). Pratiques discursives et interactionnelles en contexte numérique. Questionnements linguistiques, Langage et société, n° 160-161, p. 199–215, https://www.cairn.info/revue-langage-et-societe-2017-2-page-199.htm, consulté le 25/10/2020. [CrossRef] [Google Scholar]
- Gaudin Antoine. (2018). Le clip comme forme d’expression musico-visuelle: pour une esthétique de la relation musique-images, Volume !, p. 97–110, https://iournals.openedition.org/volume/5556, consulté le 29/10/2020. [Google Scholar]
- Ghitalla Franck. (1999). NTIC et nouvelles formes d’écriture. Dans: Communication et langages, n°119, 1er trimestre 1999. Dossier: Les nouvelles technologies de la communication. p. 91–105, http://www.persee.fr/doc/colan 0336-1500 1999 num 119 1 2913, consulté le 29/10/2020. [CrossRef] [Google Scholar]
- Kerbrat-Orecchioni Catherine. (2005). Le discours en interaction, Paris, Armand Colin, p. 368 [Google Scholar]
- Kerbrat-Orecchioni Catherine. (2006). Comptes rendus, Revue française de linguistique appliquée, 2006/2 (Vol. XI), p. 138–144, https://www.cairn.info/revue-francaise-de-linguistique-appliquee-2006-2-page-138.htm, consulté le 11/05/2021. [CrossRef] [Google Scholar]
- Lebrun Barbara. (2012). Chanson et performance: mise en scène du corps dans la chanson française et francophone, Paris, L’Harmattan, p. 222. [Google Scholar]
- Mondada Lorenza. (2005). Chercheurs en interaction. Comment émergent les savoirs. Lausanne: Presses Polytechniques et Universitaires Romandes, p. 144. [Google Scholar]
- Paveau Marie. Anne. (2017). L’analyse du discours numérique. Dictionnaire des formes et des pratiques. Hermann Editeurs, Paris, p. 398. [Google Scholar]
- Péquignot Julien. (2018). Clip et discours: pragmatique de l’énonciation, Volume !, 14: 2 2018, p. 111–124, https://iournals.openedition.org/volume/5572, consulté le 28/10/2020. [Google Scholar]
- Rossi Jérôme. (2018). « L’homme au bouquet de fleurs » de Maxime Le Forestier: le clip comme approfondissement de la chanson, Volume !, 14: 2 2018, p. 125–136, https://iournals.openedition.org/volume/5575, consulté le 15/04/2021. [Google Scholar]
- Straw Will. (2018). Le clip vidéo et ses contextes: 30 ans plus tard, Volume !, 14: 2 2018, p. 187–192, https://iournals.openedition.org/volume/5589, consulté le 27/10/2020. [Google Scholar]
- Site des certifications musicales - SNEP (Syndicat National de l’Edition Phonographique) http://snepmusique.com/les-certifications/ [Google Scholar]
- YouTube https://www.youtube.com/watch [Google Scholar]
- Paroles2chansons https://paroles2chansons.lemonde.fr/ [Google Scholar]
- Genius, Song Lyrics & Knowledge https://genius.com/ [Google Scholar]
- Aya Nakamura.« Djadja » 2018 https://www.youtube.com/watch?v=iPGgnzc34tY (Clip officiel) 695 millions de vues Black M « Death Note » 2017 https://www.youtube.com/watch?v=JY qb4cdRFDg (Clip officiel) 5 millions de vues Childish Gambino « This is America » 2018 https://www.voutube.com/watch?v=VYQiWnS4cMY&ab channel=ChildishGambinoVEVO (Official Video) 731 millions de vues [Google Scholar]
- Chilla « Si j’étais un homme » 2017 https://www.youtube.com/watch?v=Kn-lbI7MESI (Clip Officiel) 25 millions de vues [Google Scholar]
- Katy Perry. « Roar » 2013 https://www.youtube.com/watch?v=e9SeJIgWRPk (Lyric Video) 89 millions de vues [Google Scholar]
- Soprano « Mon précieux » 2016 https://www.voutube.com/watch?v=OVmfGb8XKSg&abchannel=SopranoOfficiel (Clip officiel) 141 millions de vues [Google Scholar]
- The Carters. « Apeshit » 2018 https://www.youtube.com/watch?v=kbMqWXnpXcA 227 millions de vues4 [Google Scholar]
Current usage metrics show cumulative count of Article Views (full-text article views including HTML views, PDF and ePub downloads, according to the available data) and Abstracts Views on Vision4Press platform.
Data correspond to usage on the plateform after 2015. The current usage metrics is available 48-96 hours after online publication and is updated daily on week days.
Initial download of the metrics may take a while.